Followers

Entri akhir tahun ! :3

Assalamualaikum semua ..... warghhhhh... sungguh bersawang dah blog inni nie... setelah sekian lama ditinggalkan kerana terlalu sibuk dengan dunia luar smpai tak sempat na share gn sahabat2 sume pe yg inni lakukan sepanjang tahun 2013 nie... Alhamdulillah tahun 2013 pun dh nak berlabuh ta lma je lagi nie.. n kita semua bakal hadapi satu tahun yg mana kita tak tahu nasib yg akan dtg... sama ada baek atau buruk , semua tu urusan pencipta kita Allah s.w.t . Kita hanya mampu merancang yang terbaekk utk diri kita.. namun allah yg mengatur segalanya . 

Allah berfirman dalam surah al baqarah pada ayat 216 :

"dan boleh jadi kamu membenci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu , dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu . Dan ingatlah Allah jualah yang mengetahui semuanya itu sedang kamu tidak mengetahuinya . "

Ayat nie jelas terangkan semua yg ada di dunia nie allah yg punya ..~ tugas kita hanya merancang . Alhamdulillah bgi inni , tahun 2013 nie merupakan tahun yg sangat bermakna seperti tahun2 yg sebelumnya juga . hehe.. alhamdulillah semakin bertambah kenalan dari seluruh pelusuk tanah air malaysia. :) alhamdulillah sangat . Inni harapkan setiap yg akan berlaku pada diri kita ni , semoga kita semua mampu hadapinya dan menilai sejauh mana tahap iman kita.. adakah semakin bertambah atau berkurang . 2014 yg akan menjengah tidak lama lagi nie bukan sesuatu musibah utk diri kita , tapi jadikan ianya satu batu loncatan utk kita berhijrah ke arah yg lebih baekk ..

siruu ala barakatillah.... :)

p/s : gamba kat atas tu gn kengkawan stam.. hehe.. saje letak... :P
Labels: , 0 comments | edit post
Reactions: 
Semangat Baru !~
bismillah2~ hehe.. alhamdulillah.. kembali menghadap laptop untuk menulis sesuatu dalam blog nie... sebenarnya blog nie sebagai medan dakwah inni.. tp tak apalah.. sekali sekala jadi tempat luahkan perasaan juga kan? :)

alhamdulillah.. tahun 2013 merupakan satu tahun permulaan bagi inni untuk mengenal potensi diri inni yg sebenar.. satu penghijrahan diri kearah yg lebih baik.. jauh meninggalkan sifat2 mazmumah yg lama kearah mahmudah.. satu peluang yg allah beri untuk inni lupekan perkara2 buruk yg lalu dan mulakan kehidupan yang baru dalam suasana yg baru..~

tahun 2013,, inni mendaftar sebagai seorang pelajar STAM di samt sultan salahuddin abdul aziz shah.. sebagai satu platform untuk mengeluarkan ice berg yg dah lama tersimpan dalam diri nie.. :) .. sepanjang minggu orentasi yg telah berlangsung selama lebih kurang 2 hari.. banyak ilmu yg telah dicurahkan oleh bekas2 pelajar stam di sekolah tersebut.. yg memimpin program orentasi kami selama 2 hari ini.. ilmu kepimpinan n banyak lagi ilmu secara tk langsung yg mereka curahkan~ :) terima kasih banyak2~

juga diucapkan terima kasih atas tunjuk ajar daripada akhi ibrahim n akhi `afifuddin yg diantara individu yg banyak memberikan semangat pada inni sepanjang kami berukhuwwah.. moga ukhuwwah~ memang terbaekk lahh..~

insya allah.. ilmu yg telah dicurahkan itu inni tak akan persiakan.. inni dan sahabat2 stam 2013 yg lain akan berusaha untuk menyambung kembali perjuangan senior2 yg telah banyak berkorban untuk warga samt~  :)

walaupun pertemuan yg singkat bersama pelajar stam 2012.. senior2 inni.. ianya amat bermakna..~ sekian untuk malam nie..hehe.. assalamualaikum~
Labels: , 1 comments | edit post
Reactions: 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...