Followers

selamat menuntut ilmu......
Labels: 0 comments | edit post
Reactions: 
disebalik CHATTING.......
salam ukhuwwah....apa khabar para pembaca sekalian??..haa...entri kali ini sebenarnya atas permintaan seorang kenalan inni yang menginginkan inni mengupas isu berkaitan dengan `chatting`berlainan jantina.sama ada ianya dibenarkan atau tidak..inni pun pelik dengan tajuk yang diberi ini. tetapi untuk tidak mengecewakan kenalan inni tersebut, inni macam biasa menjelajah ilusi minda untuk memberikan sekelumit pendapat inni tentang perkara sebegini rupa. tiba tiba inni terfikir, bagus juga rakan inni itu bertanyakan tentang isu ini..teringin juga nak tau kan... tapi inni bgi pendapat dulu la....haha..

kenalan inni yang menanyakan perkara ini mempunyai beberapa persoalan yang perlu dijawab oleh inni..agak rumit juga persoalan yang diberi... tetapi inni cuba..insya allah...persoalan yang dibangkitkan ialah:
~boleh ke berchatting antara lelaki dan perempuan?
~mengapa sesetengah orang melarang?
~adakah chat boleh menaikkan nafsu seseorang?

boleh ke berchatting antara lelaki dan perempuan?

pertama sekali, inni tidak nafikan yang inni pun pernah berchatting dengan individu yang berlainan jantina. bagi inni sendirilah, secara jujurnya.. inni merasakan berchatting berlainan jantina ini ada faedahnya dan ada musibahnya, ada kebaikan dan ada keburukannya.tetapi bagi inni, inni lebih cenderung kepada keburukan dan musibah. mungkin ianya dibenarkan jika perkara yang dibincangkan ketika ber`chat`ing itu sendiri sesuatu perkara yang boleh mendatangkan manfaat.mungkin juga ianya akan dilarang sekiranya apa yang dibualkan itu sesuatu yang tidak bermanfaat dan bersifat keduniaan semata mata..inni tidak mampu untuk memberi sebarang fatwa dalam hal ini memandangkan inni bukan seorang mufti..inni pernah menanyakan kepada sahabat2 inni..inilah jawapan yang inni dapat..
"tp slagi jage batas2nye aq rse takde problem..."
antara yang lain,
"aku rase boleh je...tapi berpada pada la der...."
itu la antara jawapan yang diterima inni.ini cuma perkara yang sedang berlegar legar di benak inni berkaitan persoalan yang cuba dibangkitkan oleh kenalan inni tersebut..renung renungkanlah..Sesungguhnya chatting (berborak melalui internet), hukumnya sama dengan berbual dan berbicara biasa iaitu harus. Allah dan RasulNya sudah memberikan panduan yang lengkap melalui al quran yang diturunkan dan sunnah yang dibawa oleh Nabi Muhammad SAW.

Dalam berchatting, seharusnya kita menyedari, bahawa segala percakapan atau tulisan kita, tetap diperhati oleh Allah SWT dan juga MalaikatNya Raqib dan Atid.

“Tiada suatu ucapan pun yang diucapkan melainkan ada dekatnya malaikat pengawal yang selalu hadir.” (QS. Qaaf: 1)

Sepatutnya kita selalu menuturkan kata-kata yang baik. Rasulullah SAW menganjurkan orang-orang mukmin supaya memilih untuk berdiam diri daripada berbicara perkara yang tidak berfaedah.

Dari Abi Hurairah r.a., Rasulullah saw bersabda :
“Siapa yang beriman kepada Allah dan hari akhirat maka hendaklah ia selalu berkata baik atau hendaklah ia diam.” (HR. Bukhari dan Muslim)

Firman Allah Taala :
“Siapakah yang lebih baik perkataannya daripada orang yang menyeru kepada Allah, mengerjakan amal yang saleh dan berkata, ‘Sesungguhnya aku termasuk orang-orang yang berserah diri.” (Fushshilat: 33)

Perbualan dan perbincangan selalu di dalam perkara-perkara yang mendatangkan kebaikan. Allah berfirman yang ertinya:
"Tidak ada kebaikan pada kebanyakan bisik-bisikan mereka, kecuali bisik-bisikan dari orang yang menyuruh (manusia) memberi sedekah atau berbuat ma`ruf, atau mengadakan perdamaian di antara manusia". (An-Nisa: 114).

Janganlah kita mengucapkan kata-kata yang membawa kepada kufur, kotor, celupar, kasar, kesat, lucah dan seumpama dengannya sehingga berdosa kerananya.tetapi kadang2 inni juga selalu terlepas kata apabila sedang berchatting...sama sama la bermuhasabah kembali...huhu..

Terkadang berchatting dan berborak menyebabkan kita leka dan lupa waktu atau ketagihan. Ada di kalangan isteri yang sampai bercerai dengan suaminya kerana berchatting berjam-jam setiap hari. Ada pula pekerja yang akhirnya pekerjaannya jadi tidak sempurna kerana ketagihan chatting. Tidak kurang juga berlaku keruntuhan rumah tangga kerana maksiat siber ini. Sesuatu yang harus dan halal pada asalnya sekiranya disalahgunakan sehingga melalaikan dan mebinasakan diri dan orang lain akan jadi haram juga.

Dari Ibnu Umar berkata, Rasulullah saw bersabda,
“Janganlah kalian banyak bicara selain berzikir kepada Allah Ta’ala, kerana hal itu akan membuat hati menjadi keras. Dan sesungguhnya manusia yang paling jauh dari Allah Ta’ala adalah orang yang berhati keras.” (HR. Tarmidzi)

bagi inni,Jika perbualan chatting tersebut bukan untuk menuntut ilmu atau bukan untuk medapatkan perkara yang bermanfaat, tapi hanya berborak-borak kosong yang tidak berguna, sebaik-baiknya kita tinggalkan demikian itu.

Sebaiknya dalam dunia chatting, kita meninggalkan perdebatan yang tidak menghasilkan faedah

Rasulullah bersabda:
"Aku adalah penjamin sebuah istana di taman syurga bagi siapa saja yang menghindari bertikaian (perdebatan) sekalipun ia benar; dan (penjamin) istana di tengah-tengah syurga bagi siapa saja yang meninggalkan dusta sekalipun bercanda". (HR. Abu Daud dan dihukum hasan oleh Al-Albani).

Janganlah kita mengumpat, mengadu domba, atau mengolok-olok sesetengah,kelompok ketika chatting.juga tidak dinafikan ..kadang2 inni pun melakukannya...haha..

Allah berfirman yang ertinya:
"Dan janganlah sebahagian kamu mengumpat sebahagian yang lain".(Al-Hujurat: 12).
Allah berfirman yang ertinya:

ustaz inni pernah membacakan ayat ini:

"Wahai orang-orang yang beriman, janganlah suatu kaum mengolok-olokan kaum yang lain (kerana) boleh jadi mereka (yang diolok-olokan) lebih baik dari mereka (yang mengolok-olokan) , dan jangan pula wanita-wanita (mengolok-olokan) wanita-wanita lain (kerana) boleh jadi wanita-wanita (yang diperolok-olokan) lebih baik dari wanita (yang mengolok-olokan) . (Al-Hujurat: 11).

Bergaul antara lelaki dan wanita yang bukan muhrimnya ada batasnya. Janganlah seorang lelaki dan wanita bergaul hanya berdua saja. Sebaiknya ditemani mahramnya. Jika hanya berdua saja, maka hilanglah rasa malu, dan menyebabkan boleh terjerumus ke arah zina.

Selain haram mengucapkan kata-kata kotor, juga jangan mendekati zina dengan menuturkan kata-kata yang manja, rayuan antara lelaki dan wanita yang bukan mahramnya.

FirmanNya :,
“Dan janganlah kamu mendekati zina; sesungguhnya zina itu adalah suatu pekerjaan yang keji dan suatu jalan yang buruk.” (QS 15:32)

Apatah lagi jika chatting itu kemudian dipanjangkan dengan temu janji dan bersentuhan serta ikhtilat yang tidak syarie.

Rasul SAW bersabda yang ertinya:
“Sekiranya ditusukkan jarum besi ke kepala salah seorang di antara kamu, itu lebih baik dari pada ia menyentuh wanita yang tidak halal baginya”. (HR At-Thabroni dan Baihaqi dari Mi’qol bin Yasaar)

Firman Allah yang ertinya :
“Katakanlah kepada wanita yang beriman: “Hendaklah mereka menahan pandangannya, dan memelihara kemaluannya, dan janganlah mereka menampakkan perhiasannya, kecuali yang (biasa) nampak daripadanya. Dan hendaklah mereka menutupkan kain kudungnya kedadanya, dan janganlah menampakkan perhiasanya, kecuali kepada suami mereka, atau ayah mereka, atau ayah suami mereka, atau putera-putera mereka, atau putra-putra suami mereka, atau saudara-saudara lelaki mereka, atau putera- putera saudara perempuan mereka, atau wanita-wanita Islam, atau budak- budak yang mereka miliki, atau pelayan-pelayan laki-laki yang tidak memiliki keinginan (terhadap wanita) atau anak-anak yang belum mengerti tentang aurat wanita. Dan janganlah mereka memukulkan kaki mereka agar diketahui perhiasan yang mereka sembunyikan. Dan bertaubatlah kamu sekalian kepada Allah, hai orang-orang yang beriman supaya kamu beruntung”. (Qs 24 : 31).

sabda Nabi:
"Dua golongan ahli neraka yang aku belum pernah melihat keduanya... (dan beliau menyebutkan) : Para wanita yang memakai pakaian tetapi telanjang, mereka menyimpang dari jalan yang benar dan memperlihatkan keburukan mereka kepada orang lain, kepala mereka seperti bonggol unta mereka tidak akan memasuki syurga, dan mereka tidak akan mendapatkan bau syurga, sesungguhnya bau syurga tercium dari jarak perjalanan sekian dan sekian." (HR. Muslim).

Ketika kita berchatting, mungkin kita tidak tahu siapakan rakan chatting kita. Kadang-kadang saja seorang lelaki menyamar sebagai wanita atau sebaliknya, atau orang yang jahat berlagak seperti orang bijak. Di AS, ada lelaki yang membunuh wanita teman chatting-nya setelah melakukan temu janji di luar. Oleh kerana itu, kita harus lebih berhati-hati dan berwaspada dengan siapa yang kita chatting.

Walaupun begitu ada juga artis-artis Hollywood diislamkan melalui dunia chatting. Berdasarkan bukti yang ada seorang artis wanita tanahair juga kembali jinak dengan agama sehingga meninggalkan dunia disco, nyanyian, lakonan dan dedah aurat dan solat yang tidak cukup selepas berchating dengan seorang arkitek islam yang menyamar sebagai office boy. Begitu juga dengan seorang mullaf dan seorang chatters eropah yang kembali ke pangkuan Ilahi dalam keadaan mengerti dan mengenal agama islam hasil dari didikan seorang chatter. Dan ada juga seorang lelaki Texas yang masuk islam, kerana chatting berbincang tentang Islam. Dia bertanya, ketika pengeboman NYWTC terjadi, apakah umat Islam yang melakukannya? Itu begitu simpati, kerana banyak wanita dan anak-anak yang jadi korban. Ketika dijelaskan bahawa Islam adalah agama yang damai, melarang umatnya memerangi umat yang berdamai/bersahabat dengan umat Islam, hanya berperang untuk bela diri, dan segera berdamai ketika musuh meminta damai, serta konsep Ketuhanan Islam, akhirnya dia masuk Islam.


Jadi chatting boleh jadi halal dan boleh juga jadi haram, ianya bergantung cara kita menggunanya. Dengan panduan di atas, semoga kita sentuasa berwaspada dan lebih berhati-hati, sehingga chatting yang kita lakukan, senantiasa dalam landasan beribadah dan mengingati Allah SWT.

Dalam kita melayari dunia cyber, hendaklah kita sedar bahawa kita masih terikat dengan tuntutan syariat Allah SWT. Jangan sampai kita melupakan matlamat kejadian manusia diciptakan Allah untuk menjadi hamba Allah yang mengabdikan diri kepada-NYA dan untuk menjadi khalifah Allah SWT untuk mentadbir dunia ini dengan hukum syariat yang telah diwahyukan Allah SWT kepada Rasulullah SAW. Dalam kita bergelanggang di dunia cyber, hakikatnya kita telah menyahut tuntutan fardhu kifayah iaitu menyediakan wadah yang bermanfaat di dunia cyber bagi tujuan mencapai kedua-dua matlamat tersebut. Jadi gunakanlah bakat dan kepakaran yang ada untuk mencapai kedua-dua matlamat tersebut. Letaklah Al Quran dan Sunnah sebagai pemimpin kita dalam melaksanakan tuntutan tersebut. Letakkan kepentingan agama di hadapan. Kepentingan nafsu, singkirkan terus dari dalam diri. Jadikan dunia cyber sebagai alat untuk menuju ke akhirat. Jangan sama sekali menjadikan dunia cyber sebagai alat untuk memenuhi tuntutan nafsu.


mengapa sesetengah orang melarang?

sebagaimana yang inni baru kupaskan di perenggan atas sebentar tadi...mungkin sesetengah orang melarang perkara ini terjadi kerana takut terjadi perkara seperti diatas..mungkin sesetengah orang juga menghalang kerana takut terjadinya ikhtilat...

apakah itu ikhtilat???

Rasulullah SAW bersabda, maksudnya:
 "Barangsiapa beriman kepada Allah dan hari akhirat, maka jangan sekali-kali dia bersendirian dengan seorang perempuan yang tidak bersama mahramnya, kerana yang ketiganya ialah syaitan." (HR.Ahmad)

Ikhtilat ataupun percampuran antara lelaki dan perempuan selayaknya dilihat sebagai sesuatu yang besar impaknya kepada keruntuhan moral ummah. Sering kita dengar istilah kawan, adik-kakak-abang angkat, KEKASIH, BERCOUPLE mahupun tidak alah juga yang mendakwa sebagai rakan chatting, rakan di laman sosial atau apa jua istilah yang diguna sebagai merujuk kepada hubungan kemasyarakatan.

Justeru inni klasifikasikan hubungan mahupun ikhtilat berlainan jantina ini sebagaimana berikut :

1. Hubungan lelaki dan perempuan atas nama cinta,bercouple sebelum nikah
2. Hubungan lelaki dan perempuan atas nama sahabat, kawan atau adik-abang-kakak angkat.

PERLANGGARAN BATASAN-BATASAN PERGAULANMUSLIMIN-MUSLIMAT MASIH TERJADI DAN HAL INI MUNGKIN DISEBABKAN KERANA:

1. Belum mengetahui batas-batas pergaulan.
2. Sudah mengetahui, namun belum memahami.
3. Sudah mengetahui namun tidak mahu mengamalkan.
4. Sudah mengetahui dan memahami, namun tergelincir kerana lalai.


PERLANGARAN BATASAN-BATASAN PERGAULAN IKHWAH DAN AKHWAT MASA KINI...

1. Tidak Menundukkan Pandangan (Gadhdhul Bashar)

Bukankah ada pepatah yang mengatakan, "Dari mana datangnya cinta? Dari mata turun ke hati". Maka jangan kita ikuti seruan yang mengatakan, "Ah, tidak perlu gadhdhul bashar, yang penting kena jaga hati!".

Namun, bukanlah menunduk pandangan sehingga TERLANGGAR TIANG tetapi cukup sekadar kita memastikan pandangan kita terjaga daripada melihat sesuatu yang tidak SYARIE. LELAKI memandang WANITA dengan PENUH NAFSU dan tidak alah juga wanita yang berkelakuan demikian.

2. COUPLE

Duduk BERDUAAN DI TAMAN, kedai-kedai makan, berjaan berdua, TENGOK WAYANG BERDUAAN malah ada yang lebih licik dengan menggunakan platform rasmi yang bernama ‘meeting’ di tempat-tempat yang mencurigakan bagi yang terlibat dengan persatuan mahasiswa. Walaupun kebanyakan masyarakat sekitar tidak mempedulikan tindakan sebegini kerana menganggap mahasiswa/i berpendidikan yang berdua-duaan ini sedang berdiskusi tentang pelajaran atau tugas, namun apapun alasannya, maka menutup pintu fitnah ini adalah langkah terbaik dan wajib bagi kita.

Sememangnya masyarakat kian dirosakkan dengan istilah 'JANGAN JAGA TEPIKAIN ORANG'. Inilah suatu racun yang sedang merosak dan menghancurkan fikrah ummah. Sudah tida lagi ungkapan amar makruf nahi mungkar dikalnagn masyarakat hingga menyebabkan anak-anak muda denagn sewenangnya berdua-duaan.

sebenarnya banyak lagi perkara2 ikhtilat yang perlu dijaga oleh semua pihak..renung renungkanlah...

SESUNGGUHNYA ALLAH S.W.T SUDAH MEMBERI AMARAN KEPADA HAMBANYA

Firman Allah Subhanahu waatala dan hadis berkaitan larangan terhadap isu ini adalah :

a. Rasulullah SAW bersabda, maksudnya:

"Barangsiapa beriman kepada Allah dan hari akhirat, maka jangan sekali-kali dia bersendirian dengan seorang perempuan yang tidak bersama mahramnya, kerana yang ketiganya ialah syaitan." (HR.Ahmad)

b. Allah SWT berfirman yang bermaksud,

"Katakanlah kepada orang lelaki yang beriman, 'hendaknya mereka menahan pandangan dan memelihara kemaluan mereka’(Al-Qasas.24: 30)

c. Allah SWT berfirman yang bermaksud,

"Katakanlah kepada wanita yang beriman, 'Hendaklah mereka menahan pandangan, dan memelihara kemaluan mereka".(Al-Qasas.24: 31)

KESIMPULAN...

Tuntasnya, persoalan ikhtilat antara ikhwah dan akhawat, bagaimana dengan kita? Berdasarkan dalil-dalil yang dikemukakan, jelaslah kepada kita bahawa pergaulan atau 'ikhtilat' di antara lelaki dan wanita tanpa sebab-sebab munasabah yang dibenarkan adalah dilarang sama sekali dan membawa kepada dosa.

Maka sewajarnya ke atas kaum Hawa menjaga batas-batas pergaulan harian mereka dengan kaum Adam. Ini kerana 'ikhtilat' yang melanggar batas-batas syariat akan menyebabkan fitnah serta kerosakan hati dan akhlak di kalangan masyarakat Islam. Seterusnya ia boleh menjatuhkan martabat wanita itu sendiri.

mungkin salah satu faktor yang menyebabkan terjadinya ikhtilat sesama manusia adalah disebabkan melalui chatting juga.. renung renungkanlah dan selamat beramal..

adakah chat boleh menaikkan nafsu seseorang?

rasanya inni sudah memberi jawapannya pada perenggan2 yang di atas tu...jdi boleh la check sendiri di atas ek???
haha....wallahu a`lam...........
Labels: , , , 0 comments | edit post
Reactions: 
aduhai gadisku yang CANTIK....


AMARAN : Terdapat unsur2 dewasa di dalam artikel ini. Ianya bukan bertujuan jelek melainkan untuk memudahkan pemahaman pembaca.

Satu petang, mak inni tiba2 bertanyakan satu soalan kepada abang inni yang amat jarang ditanya oleh beliau sebelum ini,(nama abang inni tu zaki) “Ki, apa perasaan lelaki bila tengok perempuan mendedahkan aurat?”

abang inni yang ketika itu sedang meneguk air teh hampir tersedak . Segera dia meletakkan gelas di atas piring. Cepat2 dia ambil nafas semula, menenangkan diri.inni pula curi2 dengar ‘Kenapa plak mak tanya soalan ni tibe2 ni’, gumam abang inni.


abang inni pun menjawab secara ringkas, “Emm selalunya orang laki ni memang suke tengok pompuan yang pakai seksi2. Pastu kadang2 terasa nak kacau, terasa nak ngorat..gitu la lebih kurang.. kenapa tiba2 tanya camni ni mak?” dia bertanya kembali.

“Takdela, mak ada terbaca kat henset asit(abang inni), yang kawan dia ada ajak gi satu tempat, tapi dia tak nak pergi. Katanya sebab kat sana ada pompuan pakai skirt pendek2.. dia kata kalau tengok orang pompuan pakai seksi2 ni emosi jadi terganggu,”jawab mak inni.

inni dan abang inni terdiam. Mak inni pun diam. Tiada lagi pertanyaan mahupun huraian lain. inni tertunggu2 manalah tahu ada soalan susulan yang hendak diajukan kepada abang inni. Sambil2 menunggu abang inni mencapai semula gelas tadi. Tiada juga soalan, tetap diam. Lantas dia pun meneguk semula air teh yang masih berbaki di gelas. Sedikit tawar air teh tersebut.

Kenapa perempuan mendedahkan aurat?

inni termenung sebentar. Berfikir2 tentang sesuatu. Kenapa perempuan suka mendedahkan aurat?

Minta maaf kepada kaum hawa di luar sana. Mungkin soalan ini agak sensitif apabila ditanyakan pada perempuan. Tambah2 mereka yang terkena dengan soalan tersebut.

inni sendiri pernah bertanyakan pada orang2 tertentu tentang soalan ini. Antara jawapan yang diterima adalah seperti,

“Dah memang naluri orang pompuan suka berhias, nak buat macam mana lagi..”

Antara lain ;

“Dont judge a book by its cover. Luar je macam ni, dalam hati Allah je yang tahu..”

“Orang yang pakai jubah dan tudung labuh pun sama je jahat, kadang2 lebih teruk daripada kami ni, malah kami lebih bagus daripada dorang tu sebab kami tak hipokrit..”

Yang paling teruk ada yang menjawab ;

“Belum sampai seru nak tutup aurat lagi la beb..”

Emm inni tidak mahu mengulas jawapan2 tersebut. Cuma di sini inni ingin kongsikan beberapa realiti orang lelaki apabila terlihat kelibat perempuan seksi.

Apa reaksi lelaki apabila melihat perempuan seksi?

Ketahuilah, apabila orang lelaki bertembung dengan perempuan seksi, antara perkataan2 yang akan terpacul dari mulut mereka ialah ;

“Fushh, mantap beb,”

“Body montok beb, rugi tak tengok,”

“Ni kalau peluk pun sedap ni,”

Dan banyak lagi reaksi yang inni tidak sanggup untuk sebutkan di sini. Ni antara reaksi lelaki yang normal, kalau yang tak normal inni tak tahulah.

Tak percaya? Emm inni seorang lelaki, inni tahulah apa perasaan orang lelaki. Mungkin kalian selaku orang perempuan menganggap ianya hanya perkara remeh sahaja. Mungkin orang perempuan tidak pernah terfikir pun sejauh ini. Mereka hanya menganggap dengan berpakaian ketat dan mendedah2 tubuh ni hanyalah sekadar nak berfesyen atau mahu dipandang cantik oleh semua orang.

Saya sanggup bertaruh, panggil la ustaz atau ulama yang paling warak dan alim atas muka bumi ni, tanya kat dia apa yang dia rasa apabila melihat perempuan berpakaian seksi. Kalau ada yang berani bertaruh boleh hubungi saya di sini.

Maaf, bukan berniat untuk menzahirkan emosi. Mungkin ada sedikit tempias keemosian di perenggan atas ni. Huhu.

Keayuan anugerah Allah..

Percaya atau tidak, sebenarnya kaum hawa ni sudah tersedia cantik seperti yang sedia ada. Walau labuh macamana pun pakaian atau jilbab yang dikenakan oleh seseorang perempuan itu, dia tetap kelihatan menawan pada pandangan seorang lelaki. Walaupun hanya melihat susuk tubuh dari belakang tanpa melihat wajah sekalipun, mereke tetap kelihatan cantik. Sudah ketentuanNya menjadikan setiap daripada tubuh dan anggota wanita itu kelihatan cantik.

Kadang2 sesetengah perempuan beranggapan, “ala aku nak bagi nampak bentuk badan sikit je, bagi nampak menarik sikit, bukannya nak bogel pun..”

Ya memang kaum hawa ni sudah tersedia cantik seperti kejadiaannya. Percayalah apabila kalian memilih jalan untuk lebih menarik daripada apa yang telah tersedia ada, maka ia adalah SYAHWAT.

Apabila kalian memakai beberapa aksesori make-up pada wajah, dan sahabat anda memuji,

“Cantik la kau hari ni..”

Maka yang dipujinya itu bukanlah anda, tetapi make-up.

Seorang lelaki yang berniat jahat sangat2 sukakan gadis gedik dan manja. Kerana gadis2 ini bisa memuaskan nafsu mereka, nafsu seorang lelaki. Nafsu ini tidak pernah berkurangan dalam diri seorang lelaki.

Teringat kata2 seorang sahabat saya (perempuan), “Orang laki ni, makin tua makinmenggatal..”

Kalau tak percaya, kalian boleh mencuba eksperimen ini.

Suruh la mana2 perempuan pergi pada seorang lelaki yang dah agak berumur, tapi janganlah tua sangat, then buat gedik2 dan manja pada dia. Mesti dia akan berasa seronok, suka dan teransang. Malah mahu dijadikan isteri kedua pula agaknya.

Tapi cuba kalau seorang lelaki muda datang pada seorang perempuan yang dah agak berumur, buat2 manja sikit. Kompem kena pelempang rusia sebijik. Kecuali la kalau buat kat mak datin. Memang kena lahap la jawabnya (jadi gigolo)..haha...

Nafsu lelaki dan perempuan..

Nafsu orang lelaki dan perempuan berbeza. inni tidak tahu secara mendalam bagaimanakah jenis nafsu yang ada pada perempuan melainkan nafsu membeli belah, barang kemas, make-up, eksesori dan nafsu ingin dicintai. Jarang sekali mendengar kes2 orang perempuan merogol lelaki, atau orang perempuan meninggalkan boyfriend dia setelah puas melampiaskan nafsu bersama teman lelakinya. Kalau ada pun peratusan tersebut sangat kecil. Malah secara puratanya kes tersebut hanyalah berlaku dalam 2 tahun sekali (mengikut perangkaan sendiri..huhu).

Tapi nafsu orang lelaki ni lain. kalau baca berita, dalam 1 hari hampir empat berita yang menceritakan kes lelaki rogol perempuan, lelaki meninggalkan kekasih dan macam2 lagi. Kesemuanya berita yang menceritakan tentang nafsu orang lelaki, dan kebiasaannya yang menjadi mangsa ialah perempuan. Kes buang anak yang didiamkan lagilah banyaknya. Saya rasa kalian pun menyedari berita2 tersebut.

Demikianlah. Hinggakan timbul ungkapan, “PEREMPUAN ADALAH SIMBOL SEKS”.

inni rasakan ada benarnya ungkapan tersebut. Sebab dengan melihat perempuan, akan timbulnya nafsu syahwat. Pusing la arah mana sekalipun, dari depan nampak buah dada, dari belakang nampak punggung yang menonggek, dari tepi lagilah nampak kedua2nya..maaf...huhu..

Kalau orang lelaki jangan harap. Tengokla dari arah manapun, takde orang perempuan yang teransang (err..kalau saya silap sila sanggah di ruangan komentar).

Maka ungkapan tersebut telah mendapat hujah dan buktinya yang konkrit. “PEREMPUAN ADALAH SIMBOL SEKS.”

Persoalannya sekarang, adakah anda setuju dengan pengiktirafan tersebut? Adakah anda setuju andai orang di sekeliling anda mengatakan, “woi simbol seks, jom seks dengan aku..”? adakah anda rela diperkosa oleh orang lelaki dengan sewenang2nya? Hari ini orang lain, esok orang lain. Lusa orang lain...

Jikalau anda tidak bersetuju dan bertegas untuk mempertahankan maruah anda, maka anda adalah orang yang beruntung. Andalah perempuan yang paling dinanti2kan oleh semua orang lelaki di dunia ini. Malah orang lelaki yang paling jahat di atas muka bumi pun menginginkan orang seperti anda. Tidak ada seorang pun lelaki di dunia yang ingin memperisterikan orang yang telah tercemar maruahnya.

Tidak ada orang yang memilih nangka yang telah busuk dan berulat untuk dimakan, semua orang menginginkan nangka yang paling cantik dan molek isinya, tidak pernah disentuh oleh ulat walau seekor pun.

Demikianlah halnya dengan orang perempuan. Ibaratkan dirimu bagai buah nangka. Walau cantik manapun luaran nangka tersebut, orang akan memilih berdasarkan isi dalam yang masih elok dan terpelihara dari sebarang serangga. Manakala yang busuk dan rosak akan dibuang begitu sahaja walau cantik mana pun luarannya.

Bebaskan dirimu dari belenggu nafsu lelaki..

Islam telah menunjukkan jalan keselamatan untuk mengatasi masalah ini. Pencipta kita teramat memahami lumrah dan kecenderungan setiap manusia. Dia tidak pernah menetapkan sesuatu yang menjadi bebanan kepada hambaNya. Setiap percaturan terdapat hikmah2 yang tertentu. Namun, hanya sedikit yang menyedarinya.

Adakah anda tergolong dalam golongan yang sedikit itu? Bersediakah untuk menjadi golongan yang sedikit ini?

Islam memberi kebebasan untuk manusia memilih fesyen berpakaian. Pakailah apa yang dirasakan selesa dan cantik. Hal ini hanya termasuk dalam cabang2 hukum (furu’) dan bukan usul.

Yang menjadi perkara asas (usul) ialah menutup aurat dengan sempurna. Pusinglah tudung arah manapun, yang penting ianya menutup keseluruhan rambut dan menutup dada. Pakailah baju yang berbunga warna-warni sekalipun, yang penting menutup keseluruhan tubuh (kecuali tapak tangan) dan tidak menampakkan susuk tubuh.

Apabila anda menutup kesemua simbol seks yang berada pada tubuh anda, maka orang lelaki tidak berani untuk mengganggu anda. Malah kalau ada yang nak mengorat pun pasti akan malu kesipu2an. Sebaliknya apabila anda mendedahkannya, orang lelaki sangat suka. Mereka akan berebut2 untuk mengganggu anda.

Percayalah hakikat ini. inni seorang lelaki, inni tahu apa yang inni rasa, dan apa yang sering dibincangkan oleh orang lelaki di sekitar inni. Kecenderungan seks seorang lelaki sangat tinggi berbanding perempuan. Tu la sebab banyak bayi kena buang sebelum sempat ia memanggil ibu..(tetiba masuk lirik lagu Mestica – Wajah Sucipula..)

Dan satu perkara lagi, realiti yang harus kalian sedar, orang lelaki akan berlepas tangansetelah tercapai kepuasan nafsu mereka. Itulah sebab mengapa orang lelaki suka meninggalkan perempuan setelah merasakan puas dengan perempuan tersebut dan bertindak untuk mencari perempuan lain pula. Amat malanglah kalian kalau mudah terjerumus pada pujukan cinta seorang lelaki. Itulah hikmah mengapa Allah suruh kahwin antara lelaki dan perempuan. Sebab dengan adanya ikatan pernikahan, lelaki akan berasa lebih bertanggungjawab terhadap seseorang perempuan itu. Kalau tidak kerana ikatan tersebut, nescaya lelaki akan meninggalkan perempuan tersebut dan mencari perempuan lain pula untuk memuaskan nafsu mereka lagi.

Maka tulah pentingnya kenapa seorang perempuan perlu menjaga dirinya daripada segenap segi, lebih2 lagi akhlak dan sikap. Tutuplah aurat dengan sesempurna mungkin. Nak berhias pun, berhiaslah dengan berpada2. Janganlah melampaui batas.

inni kasihan apabila membaca berita2 wanita malang yang sering diperlakukan oleh orang lelaki. Namun inni tahu, perkara ini takkan berhenti sampai hari kiamat. Lelaki akan tetap dengan nafsu mereka. perempuan akan tetap menjadi mangsa sampai bila2.

Kuncinya hanya satu, KAMU YANG MEMILIH JALAN MANA YANG MAHU KAMU 
Labels: , , , 0 comments | edit post
Reactions: 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...