Followers

Entri akhir tahun ! :3

Assalamualaikum semua ..... warghhhhh... sungguh bersawang dah blog inni nie... setelah sekian lama ditinggalkan kerana terlalu sibuk dengan dunia luar smpai tak sempat na share gn sahabat2 sume pe yg inni lakukan sepanjang tahun 2013 nie... Alhamdulillah tahun 2013 pun dh nak berlabuh ta lma je lagi nie.. n kita semua bakal hadapi satu tahun yg mana kita tak tahu nasib yg akan dtg... sama ada baek atau buruk , semua tu urusan pencipta kita Allah s.w.t . Kita hanya mampu merancang yang terbaekk utk diri kita.. namun allah yg mengatur segalanya . 

Allah berfirman dalam surah al baqarah pada ayat 216 :

"dan boleh jadi kamu membenci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu , dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu . Dan ingatlah Allah jualah yang mengetahui semuanya itu sedang kamu tidak mengetahuinya . "

Ayat nie jelas terangkan semua yg ada di dunia nie allah yg punya ..~ tugas kita hanya merancang . Alhamdulillah bgi inni , tahun 2013 nie merupakan tahun yg sangat bermakna seperti tahun2 yg sebelumnya juga . hehe.. alhamdulillah semakin bertambah kenalan dari seluruh pelusuk tanah air malaysia. :) alhamdulillah sangat . Inni harapkan setiap yg akan berlaku pada diri kita ni , semoga kita semua mampu hadapinya dan menilai sejauh mana tahap iman kita.. adakah semakin bertambah atau berkurang . 2014 yg akan menjengah tidak lama lagi nie bukan sesuatu musibah utk diri kita , tapi jadikan ianya satu batu loncatan utk kita berhijrah ke arah yg lebih baekk ..

siruu ala barakatillah.... :)

p/s : gamba kat atas tu gn kengkawan stam.. hehe.. saje letak... :P
Labels: , 0 comments | edit post
Reactions: 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...