Followers

program???
salam ukhuwwah.....rasanya sudah lama inni tidak menukilkan cerita cerita yang hangat..hehe.... rasanya sudah lebih sebulan(memang lebih pun) inni tidak menceritakan apa yang berlaku di sekeliling inni...maklumlah...musim persekolahan pun sudah bermula...maka semua orang mempunyai perkara yang ingin dilakukan...termasuk juga inni yang tidak melepaskan peluang untuk mengikuti agenda agenda yang telah inni susun sendiri sepanjang musim persekolahan ini...huhu...

secara keseluruhannya la...sepanjang inni mendiamkan diri daripada menulis entri blog inni akhafullah ini....sudah semestinya ada perkara yang menggembirakan, mencabar, menyedihkan..dan banyak lagi...tetapi mungkin ade la beberapa perkara yang inni ingin kongsikan..huhu... (ilmu ni orang kata jangan disimpan....kena kongsi...sampaikanlah walaupun satu ayat...)....

saat kaki melangkah ke MITIB sebagai seorang pelajar tingkatan 4 pada tahun 2011 ini..juga sebagai seorang senior di sekolah tersebut...tergambar di hati inni bagaimana untuk mengahadapi ujian yang semakin lama,semakin mencabar diri dan iman inni...juga mungkin sahabat-sahabat inni yang lain...tergambar bagaimana untuk menggalas segala bebanan yang dipikul...tetapi perkara sedemikian tak usah dikeluh kesah...kerana mungkin ianya membawa kepada satu hikmah yang benar.....

ternyata apa yang difikirkan inni menjadi kenyataan..apa yang inni takutkan kini mula menjengah...dan segalanya inni perlu tempuhi dengan tabah...ternyata awal tahun 2011 mula mencabar keimanan inni...tahun yang sarat dengan program!!...huhu...awal tahun sudah banyak program yang melibatkan inni sendiri...sehingga kadang kadang agenda yang telah inni programkan untuk diri sendiri tergendala....ternyata allah sedang menguji inni...ketika itu fikiran bergolak dengan kehendak sendiri dan arahan yang dikeluarkan...berikut merupakan 3 program yang paling bermotivasi bagi inni dan sedutan apa yang berlaku....program yang bagi inni best tapi penat..haha.saksikanlah....huhu...

akhir bulan 1 inni melibatkan diri dalam sukan ping pong antara sekolah sekolah daerah (MSSD)...mula mula tu rasa best sebab seminggu tak masuk kelas kerana sekolah mengeluarkan arahan untuk berlatih seminggu sebelum pertandingan...jadi sepanjang seminggu itu kami yang dipilih untuk mewakili sekolah ini berlatih tanpa menghiraukan rakan2 yang ke sekolah..haha...satu hari sedang inni berehat rehat setelah penat berlatih ping pong bersama rakan..inni memikirkan tentang rakan rakan yang sedang berada di sekolah...tiba tiba muncul satu perkara yang tidak semena menanya terlintas dalam benak "tu la...orang suruh pergi sekolah...main main...sekarang orang suruh main baru rasa nak pergi sekolah..."...haha...

seterusnya ialah...AMAL ISLAMI peringkat sekolah...huh...inilah program yang paling penat pada tahun ini tetapi berbaloi bagi inni...inni terpaksa memasuki banyak acara tahun ini lantaran acara yang dipertandingkan melibatkan menengah atas..dan hanya kami pelajar tingkatan 4 yang mengambil bahagian..huhu...pedih tak pedih..haha...acara yang inni sertai ialah...hafazan..khat menengah atas...syarahan bahasa arab menengah atas..dan nasyid terbuka...huh..bagi inni dah banyak tu walaupun hakikatnya ada pelajar yang sertai 7 hingga 8 acara...tapi inni tidak kisah..itu sendiri punya cerita la kan...haha...seperti yang inni kata tadi..amal islami ini lah program yang paling penat tetapi berbaloi...jadi...ape yang berbaloi???..ha..yang berbaloinya ialah inni mendapat johan dalam semua acara yang inni sertai...walaupun firqah inni mendapat tempat terakhir keseluruhan...haha..(teruk)....

program yang ketiga dan yang terakhir yang inni ingin kongsikan ialah...program majlis menghafaz al quran peringkat negeri selangor baru baru ini... tetapi inni bukan peserta dalam acara tersebut...pada tahun ini inni menyertai pertandingan tersebut di daerah sepang...tetapi nasib tidak menyebelahi...allah tidak izinkan...dapat no4...ok la tu kan...tetapi sebenarnya bukan ini yang inni ingin ceritakan...tetapi inni ingin ceritakan perasaan inni ketika malam penutupan majlis tersebut yang diadakan di bangunan SUK..di shah alam...perasaan inni ketika pengacara majlis mengumumkan nama nama pemenang pada malam tersebut sungguh tidak dapat dibayangkan...semangat yang berkobar kobar untuk menjadi seorang juara seperti mereka..cemburu melihat mereka menaiki pentas menjunjung hadiah...terpasang satu niat dan azam dalam diri inni untuk memenangi pertandingan tersebut..insya allah..berkat doa dan usaha pasti akan berjaya...inni memandang perkara seprti ini umpama cabaran buat diri sendiri.....harap pembaca mendoakan inni...huhu...

sebenarnya banyak lagi program yang menyusul sepanjang tahun ini..tetapi kalau nak diceritakan semua...lenguh la tangan inni ini menaip kan...haha....sekian dahulu daripada inni....wassalam......
Labels: , , , , edit post
Reactions: 
0 Responses

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...