Followers

Bicara ini demi Ilahi : Muslimah
Assalamualaikum .. :)

Apa khabar iman kalian hari ini ? Moga harapnya sentiasa berada pada taraf yang hebat . :) Baik lah . Entri hari ini aku nak tulis tentang wanita . Kerana apa ? Kerana kisah seorang lelaki itu takkan terlepas dari mengenali individu yang bernama wanita hatta perjalanan dakwah nabi s.a.w pun ditemani seorang insan yang sangat dikasihinya iaitu isteri baginda , seorang wanita . Jelas , Allah ciptakan semua benda kat dunia ini berpasangan . Niat dihati nak keluarkan dalil tapi tak mengapalah , mungkin antum semua lagi masyi dari aku . Cukuplah itu sebagai muqaddimah aku kali ini .

Aku bukanlah siapa siapa hendak menulis sesuatu yang ilmiah untuk korng semua . Cuma atas dasar tanggungjawab sesama muslim , aku rasa aku layak dan aku perlu menyampaikan risalah agama nie . Aku bukan perintis pada perjalanan dakwah ini . Hanya menjadi mata rantai seperti dalam siratan rantai makanan yg menjadi penyambung hingga ke penghujung namun bukan yg terakhir . Menunjukkan bahawa aku dan kalian yang akan meneruskan legasi dakwah ini kerana bukan aku yang memulakannya , dan bukan aku juga yang mengakhiri perjuangan ini . Mungkin generasi yang akan datang hendaknya . Qul Ameennn...~

Sedikit luahan hati dari seorang insan yang bernama lelaki , yang selalunya dipersalahkan oleh kaum wanita atau muslimah tentang apa sahaja . Baik dari segi tanggungjawab mahupun perkara yang remeh temeh . Aku terguris tahu tak ? Rasa seperti tepung yang dilenyek untuk dibuat roti canai lalu dimakan oleh orang ramai . What the ? Aku dah naik syeikh nie . grr . Ketahuilah muslimah , kalian juga ada salahnya . Kerana kalian bengkok , dan selama lamanya akan bengkok . Maka lelaki lah yang akan meluruskannya . So , jangan lah salahkan lelaki . Kesian aku , kesian mereka , kesian abang kau , kesian ayah kau , pakcik kau , hatta ayam jantan sendiri pun . Jangan salahkan kami secara membabi babi . ehh , membabi buta . Sungguh kasar bahasa aku . Tak apa , suka hati lah aku nak mengarut , ni blog aku . Padan muka .

Nah aku titipkan sebuah puisi untuk muslimah yang aku tengok mereka pada hari ini memperjuangkan satu perkara yang bercampur antara hak dan batil . Juga renungan untuk kaum muslimin yang bakal memimpin . Sama sama kita koreksi diri . Termasuk aku .


Kau serikandi
Malah jauh lebih hebat dari lelaki
Sejarah pun telah terbukti

Aku memerhati
Kau tetap pejuang sejati
Mungkin hanya didunia realiti
Namun kau kalah dengan fantasi
Dialam maya kau kalah dengan ajnabi
Dengan pujian
Dengan kemuliaan dan ketinggian
Lalu kau anggap dirimu sudah berprestasi

Sungguh aku jujur
Dengan hati yang luhur
Aku sedih dengan muslimah hari ini
Terpekik terlolong perjuangkan itu ini
Ikhtilat di alam maya sudah menjadi perkara basi
Bukan aku nak kata lelaki hebat
Tetapi wahai muslimah
Kalian dijaga oleh Allah
Dan seharusnya
Banyak pantang larang berbanding lelaki

Kau tak endah dengan nasihat
Menganggap dirimu hebat
Lalu kau lakukan apa yang kau suka
Dengan hati gembira
Tanpa kau sedari 
Mungkin kata katamu menjadi fitnah duniawi

Berhentilah
Berhentilah menyeksa kami lelaki
Kerana sesungguhnya
Antara fitnah terbesar akhir zaman
Ialah wanita itu sendiri !
Aku mohon dengan lemah lembut
Angkat bendera putih
Tanda perdamaian

Percayalah
Bicara ini ilham yang allah beri
Bukan aku memerli
Tapi aku sayangi
Kerana aku lelaki

Demi allah
Demi agama 
Aku rela dengan segala
Tohmahan yang kau beri


Wallahua'lam .

CopyRight Reserved
Hisyam Haris Al Qurd
16.04 p.m
Khamis , 22 Rejab 1435 H
22 Mei 2014
Home sweet home ~

1 Response
  1. Unknown Says:
    This comment has been removed by the author.

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...